شرکت شیرین دانه

اخبار

 

 بازدید جناب آقای مهندس نصیری مدیر عامل شرکت رامک از کارخانه خوراک دام و مرکز جمع آوری شیر شیرین دانه

 

بازدید فرماندار شهرستان کوار از شرکت تولید خوراک دام ، طیور و آبزیان شیرین دانه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان کوار ، مهندس دهقان فرماندار شهرستان به همراه تعدادی از مسئولین دستگاه های اجرایی با حضور در شرکت تولید خوراک دام ، طیور و آبزیان شیرین دانه ، ضمن بررسی مسائل و مشکلات این شرکت از قسمت های مختلف و مراحل تولید شرکت مذکور بازدید نمود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

آگهي استخدام

شركت شيرين دانه از يك بازارياب آقا با مدرك دامپروري با حقوق ثابت و پورسانت دعوت به همكاري مي‌نمايد.متقاضيان رزومه خود را به آدرس ايميل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال و ياباشماره تلفن 07137828314 تماس حاصل فرمايند.(93/07/20)


 

 

 

کسی که برای التیام درد انسان ها می کوشد مهربان است

و کسی که برای درد حیوانات دل می سوزاند مهربان ترین انسانهاست…

 روز ملی دامپزشکی بر فعالان این عرصه مبارک باد.(93/07/14)

 


قدرت‌نمایی تیم کشتی آزاد جوانان کوار در حضور مدعیان کشتی فارس با حمایت شرکت شیرین دانه

 مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جوانان فارس با حمایت شرکت شیرین دانه شیراز با قهرمانی مقتدرانه تیم شهرستان کوار با مربیگری علی هاشمی قهرمان اسبق کشور و سرپرستی علی اصغر خسروی به پایان رسید. (منبع :روزنامه خبرجنوب 18/06/93) 

 

 


 

 

بهبود ضریب تبدیل واحد تولیدی با کنسانتره‌های شیرین دانه

پروژه تولید کنسانتره 5 و 2/5 درصد مرغ گوشتی مجتمع شیرین دانه شیراز به بهره برداری رسید.

         کنسانتره ترکیبی از مواد مغذی اصلی و مورد نیاز طیور شامل انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و افزودنی‌های غذایی می‌باشد که پرورش‌دهندگان با استفاده از این محصول، به سهولت قادر به تولید جیره‌های ایده‌آل متناسب با نیازهای گله خود بوده و تنها نیازمند افزودن ذرت (با توجه شرایط می‌تواند بخشی از آن با گندم جایگزین شود)، کنجاله سویا، کربنات کلسیم (یا صدف) و روغن برای تکمیل جیره خود می‌باشند. مصرف کنسانتره باعث تسهیل کارهای روزمره مرغداری و جلوگیری از اشتباه در فرمولاسیون و تهیه دان مصرف شده و همچنین در کل هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد.

         کنسانتره تولیدی شرکت شیرین دانه شیراز دارای کمیت‌های مناسب از کلیه مواد مغذی بوده و در عین حال، حاوی ترکیبات محرک رشد معدنی و آلی، آنزیم‌های خوراکی (مولتی آنزیم و فیتاژ)، آنتی اکسیدان‌های طبیعی و مصنوعی و توکسین بایندر می‌باشد که در بسته بندی‌های مناسب به مصرف‌کننده گرامی ارائه می‌گردد.

 


 

وزير جهاد كشاورزي خبر داد:

 برنامه هاي دولت براي رفع نوسانات قيمت نهاده ها و محصولات كشاورزي

وزير جهاد كشاورزي از برنامه هاي دولت براي رفع نوسانات قيمت نهاده ها و محصولات كشاورزي خبر داد وگفت: تلاش مي شود با تعيين نرخ مناسب و تنظيم بازار محصولات كشاورزي كمترين آسيب به توليدكنندگان و مصرف كنندگان وارد شود.

 

به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا ، محمود حجتي در حاشيه مراسم افتتاحيه نخستين نمايشگاه بين المللي صنعت دام، طيور، آبزيان و صنايع وابسته، در جمع خبرنگاران گفت: نهاده ها و مواد اوليه دام و طيور در برخي از مواقع داراي نوسانان قيمتي است و اين امر موجب احجاف به توليد كنندگان مي شود.بنابراين بايد كنترل هايي صورت گيرد تا جلوي محدوديت هاي تصنعي كه موجب نوسان و افزايش قيمت ها مي شود، گرفته شود.

 وي ادامه داد: سياست دولت بر اين است كه با توجه به توليد داخلي نهاده ها و نياز به آن به ويژه ذرت و سويا با تنظيم بازار از طريق واردات، كمبود در اين زمينه را رفع كنيم تا مشكل تقاضا برطرف وجلوي نوسانات قيمتي نيز گرفته شود.

 وي درباره قيمت محصول نهايي مرغ نيز گفت: هميشه در ارتباط با قيمت نهايي مرغ با مشكلاتي مواجه بوديم اما دولت مي خواهد بر اساس قيمت تنظيم بازار اقدامات مورد نظر را انجام دهد و چنانچه قيمت مرغ پايين تر از آن در سطح بازار باشد دولت وظيفه دارد مرغ مازاد را جمع آوري كند تا احجافي درحق توليد كننده نشود.البته اين قيمت ها بايد در چارچوب نرخ تعيين شده تنظيم بازار باشد.وزير جهاد كشاورزي تصريح كرد: در برخي مواقع ممكن است توقع توليد كنندگان رقمي بيشتر از تنظيم بازار باشد اما در هر صورت دستگاه هاي تنظيم كننده رقم نهايي را مشخص مي كنند و ما نيز اين رقم را پيگري مي كنيم و اميدواريم نرخي باشد كه كمترين آسيب به توليد كنندگان وارد شود.حجتي با بيان آنكه، قيمت شير دامداران با نرخ خواركي كه در اختيارشان قرار مي گرفت طي دو ماه گذشته به صرفه و اقتصادي نبود، گفت: در ماه هاي گذشته به ازاي هر كيلو گرم شير هزار و 10 تومان به دامداران پرداخت مي شد اما امروز دولت اين رقم را 1300 تومان تعيين كرده و مكانيزم تعيين شده با مشكلاتي مواجه است كه اميدواريم اين ا مر برطرف و مبلغ 190 توماني ما به التفاوت شير به راحتي در اختيار دامداران قرار گيرد.

وي درباره ابلاغيه اقتصاد مقاومتي توسط مقام معظم رهبري نيز اظهار داشت: ما به دنبال اين هستيم كه در بخش كشاورزي به خود اتكايي برسيم اما لزوما نمي توانيم با علم  و دانش و فن آوري روز دنيا بيگانه باشيم و به طور قطع براي خود اتكايي بايد با دنيا در ارتباط و تعامل باشيم و از دانش آنها بهره ببريم.

 وي اضافه كرد: هر چند قرار است از علم و تكنولوژي برخي شركت هاي خارجي در زمينه صنعت دام ، طيور و آبزي پروري استفاده شود اما شركت هاي داخلي نيز امروزه در زمينه هاي توليد تجهيزلت دارو، خوراك و مكمل ها فعال هستند و محصولاتي با برند هاي بين المللي فعالند كه برخي از اين محصولات به ساير كشورها نيز عرضه مي شود.

حجتي با اشاره به حضور شركت هاي اروپاي غربي و آمريكايي در نمايشگاه بين المللي صنعت دام، طيور، آبزيان افزود: اين شركت ها با عرضه محصولات نوين خود بازاري را براي تعامل بين توليدكنندگان داخلي و خارجي فراهم كرده اند و اميدورايم نتايج برگزاري اين نمايشگاه در افزايش بهره وري توليد و به روز رساني تجهيزات و امكانات در صنعت دام طيور و آبزي پروري كشور موثر باشد.وي با بيان اينكه شركت هاي دانش بنيان داخلي نيز در اين نمايشگاه حضور دارند، گفت: براي رفع مشكلاتي همچون كاهش ضايعات و بهره وري مي توان از شركت هاي دانش بنيان داخلي بهره مند شد.

 وزير جهاد كشاورزي در خصوص تلفات بخش دام و طيور و آبزيان، اضافه كرد: در حال حاضر توليد كنندگان ايراني در بحث تامين دارو و كيفيت آن با آسيب ها و مشكلات جدي مواجه اند كه البته بخشي از اين مشكلات در ارتباط با بيماري هايي است كه امروز به دليل بي انضباطي ها در ارتباط با واردات از مرز ها و بي دقتي در ورود دام زنده از كشور هاي همسايه و رسوخ دام زنده به مركز كشور رخ مي دهد.

 وي گفت: البته با كمك استانداران مرزي سياست ها و راهكار هايي از سوي سازمان دامپزشكي كشور اتخاذ شده و اميدواريم جلوي ورود دام زنده به كشور گرفته شود.

منبع: خبرگزاري ايرنا

92/12/04
 


 

وزير جهادكشاورزي اعلام كرد:

رسالت بخش كشاورزي؛ارتقاي امنيت غذايي و زمينه سازي براي افزايش سهم پروتئين حيواني در سبد خانوارها

وزير جهادكشاورزي، هدف از برگزاري نمايشگاه هاي بين المللي با حضور شركت هاي خارجي را ايجاد بستر مناسب براي بهبود روابط و توسعه همكاري هاي مشترك بين كشورها در بخش كشاورزي عنوان كرد.

به گزارش ايرنا، محمود حجتي در آيين افتتاح نخستين نمايشگاه بين المللي صنعت دام، طيور، آبزيان و صنايع وابسته در جزيره كيش افزود: تشكيل چنين نمايشگاه هايي فرصت مغتنمي براي هم انديشي و تبادل نظر درباره چگونگي انتقال تجارب به يكديگر توسط فعالان اين صنعت است.

وي اظهار كرد: امنيت غذايي امروز به معني دسترسي به غذاي سالم، كافي، پايدار براي جامعه محسوب شده و از محورهاي اصلي توسعه و سلامت در جامعه است.

وزير جهاد كشاورزي با بيان آنكه نقش تغذيه در سلامت و ارتباط آن با توسعه اجتماعي، اقتصادي براساس مباني علمي و تجربي به اثبات رسيده، افزود: از آنجا كه دسترسي به غذاي كافي از حقوق مسلم و اوليه انسان ها است، دولت ها تاكنون اقدامات جدي و همه جانبه اي را براي تامين غذاي كافي در سطح ملي و بهبود وضعيت غذا و تغذيه و ايجاد امكان دسترسي تمام خانوارها به غذاي كافي و ارتقاي سطح بهداشت اجرا كرده اند.

حجتي تصريح كرد: بخش كشاورزي اصلي ترين بخش در تامين امنيت غذايي است چرا كه براي تامين غذاي مورد نياز جامعه بايد در مرحله اول غذا به ميزان كافي و با كيفيت خوب در سطح كشور وجود داشته باشد تا به مصرف كنندگان عرضه شود.

وزير جهادكشاورزي افزود: اگرچه توليد داخلي با هدف عرضه سرانه مواد مغذي در طول اين سال ها از ديدگاه كلان رشد قابل توجهي داشته و روند رشد آن بالاتر از رشد جمعيت بوده است اما به دليل توزيع نامناسب مواد غذايي اقشاري از جامعه با كمبودهاي غذايي مواجه هستند و مصرف فرآورده هاي حيواني به خصوص شير و لبنيات آنها در سبد غذايي محدود است.

وي ادامه داد: عوارض ناشي از اين مساله را مي توان در بخشي از جمعيت كشور به ويژه گروه آسيب پذير يعني كودكان و گروه هاي سني در حال رشد كه بعضا با كمبود مواد مغذي به ويژه كلسيم و آهن مواجه هستند، مشاهده كرد.

حجتي گفت: در اين راستا، رسالت بخش كشاورزي تامين نيازهاي آتي جمعيت كشور و ارتقاي امنيت غذايي و زمينه سازي براي افزايش سهم پروتئين حيواني در سبد غذايي همه خانوارها با تاكيد بر اقشار آسيب پذير است.

وزير جهادكشاورزي اظهار كرد: در حال حاضر مقوله تامين غذا نه تنها به يك اهرم سياسي و اعمال فشار در تعاملات بين المللي تبديل شده بلكه توجه به بخش كشاورزي در جهان امروز به عنوان يكي از كارآمدترين رويكردها جهت مقابله با فقر جوامع در جهان سوم معرفي مي شود.

وي با تاكيد بر اينكه توسعه صنايع وابسته به بخش كشاورزي نيز در كشورهاي در حال توسعه به عنوان مزيت هاي نسبي و سهولت نسبي در مراحل اجرايي به شمار مي رود، افزود: در راستاي تكميل زنجيره هاي توليد محصولات و ايجاد ارزش افزوده، افزايش اشتغال از طريق صنايع پيشين و پسين و همچنين ايجاد بستر لازم براي صدور محصولات فرآوري شده و كسب درآمدهاي ارزي از اهميت ويژه اي برخوردار است.

حجتي درخصوص اهداف پيش بيني شده در برنامه پنجم توسعه نيز گفت: در چارچوب رويكرد چشم انداز بلندمدت جمهوري اسلامي ايران در افق 1404 و براساس سند چشم انداز وظيفه سنگين امنيت غذايي برعهده بخش كشاورزي و منابع طبيعي است كه علاوه بر تامين امنيت غذايي با تكيه بر توليد از منابع داخلي و تاكيد بر خودكفايي در توليد محصولات اساسي كشاورزي وظيفه احياي منابع طبيعي، رشد اشتغال، بهبود بهره وري، افزايش درآمد و ارتقا سطح زندگي روستاييان و كشاورزان را برعهده دارد.

وي از ديگر اهداف بلندمدت بخش كشاورزي را برقراري امنيت سرمايه گذاري در زيربخش امور دام با اصلاح و رفع تنگناهاي قانوني نظام دامداري، بهبود كيفيت توليدات دامي، افزايش بهره وري منابع دامي، عوامل توليد و صادرات، ارتقا سطح دانش فني توليدكنندگان و خوداتكايي در محصولات دامي و بهبود شاخص تغذيه در زمينه پروتئين دامي برشمرد.

وزير جهادكشاورزي اضافه كرد: عليرغم تلاش هاي زيادي كه تاكنون براي افزايش توليد شير صورت گرفته اما بين وضع مطلوب با وضعيت موجود از لحاظ توليد و مصرف مواد لبني فاصله قابل زيادي وجود دارد كه با توجه به رشد جمعيت كاهش فاصله مزبور نياز به رشد مضاعف خواهد داشت.

حجتي گفت: بديهي است كه دستيابي به رشد مطلوب در گرو وجود منابع بالقوه و نياز به ايجاد زيرساخت هاي مناسب است و آموزش و پژوهش و رشد نيروي انساني در زمينه هاي تخصصي دامپروري و صنايع وابسته كه طي دو دهه اخير در كشور گسترش يافته يكي از مهمترين زيرساخت ها محسوب مي شود كه مجموعه نسبتا توانمندي را در كشور فراهم كرده است.

وزير جهادكشاورزي در خصوص فعاليت هاي آبزي پروري و شيلاتي نيز افزود: توليدات محصولات شيلاتي علاوه بر تامين نيازهاي پروتئيني مي تواند در سودآوري اقتصادي مناطق مختلف كشور به ويژه در سواحل شمال و جنوب نقش موثري داشته باشد.

وي بهره گيري از ظرفيت بخش خصوصي، سرمايه انساني و تكنولوژي و دستاوردهاي صنعتي در توسعه و ايجاد ظرفيت هاي جديد شيلاتي را امري ضروري دانست و اظهار داشت: توسعه صنايع وابسته به اين بخش مي تواند مسير مناسبي را براي توليد غذاي بيشتر فراهم آورد.

حجتي افزود: پرورش ماهي در قفس، توسعه صيد در آب هاي فراساحلي و پرورش ماهي هاي خاوياري از جمله ظرفيت هاي جديد شيلات ايران است كه از سوي سازمان شيلات در دستور كار قرار گرفته و در اين ارتباط وزارت جهاد كشاورزي حمايت ها و پشتيباني هاي لازم را در ايجاد زيرساخت هاي فعاليت هاي مذكور فراهم خواهد كرد.

 

منبع: خبرگزاري ايرنا  

92/12/04


وزیر جهاد کشاورزی: برای توسعه کشاورزی ایران از نوآوری‌های صنایع کشاورزی‌ آلمان استفاده میکنیم.

 

وزیر جهاد کشاورزی در آستانه مجمع جهانی غذا و کشاورزی اعلام کرد: وجود زمینه‌های سرمایه‌گذاری خارجی و بهره گیری از نوآوری‌های صنایع کشاورزی‌ آلمان برای توسعه کشاورزی ایران

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در آستانه سفر به آلمان و شرکت در نشست "مجمع جهانی غذا و کشاورزی " اظهار کرد: پیشرفت‌ها و نوآوری‌های تکنولوژیکی در صنایع کشاورزی‌ آلمان وجود دارد که می تواند در بسیاری زمینه‌ها در بخش کشاورزی ایران مفید باشد و از سوی دیگر کشاورزی در ایران بسترها و زمینه‌هایی دارد که با حضور سرمایه‌گذاران خارجی می تواند توسعه و بهره وری فراوان را به ارمغان بیاورد.

 

وی افزود: نشست مجمع جهانی غذا که در آلمان برگزار می‌شود موضوعات مختلف کشاورزی مانند نقش منابع آب در کشاورزی، تامین مواد غذایی در سال 2050، استفاده صحیح از کودهای شیمیایی،‌توانمندسازی زنان در بخش کشاورزی، سهم باغبانی در مبارزه با سو تغذیه را در دستور کار خود دارد و در سه نشست کاری تحت حمایت سازمان‌های بین المللی مانند فائو‌، یونپ و اتحادیه اروپا این موضوعات مورد تاکید و بررسی وزرای کشاورزی قرار خواهد گرفت.

 

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که 80 وزیر کشاورزی جهان در پنجمین نشست مجمع جهانی غذا و کشاورزی در آلمان شرکت می‌کنند، گفت: نمایشگاه‌های تخصصی بین المللی همواره می‌تواند بستر مناسبی برای آشنایی و تکنولوژی جدید فراهم کند که در این راستا می توان با شناسایی و معرفی شرکت‌های توانمند به متقاضیان بخش خصوصی راه فعالیت‌های بین المللی را برای بخش کشاورزی هموار کرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

92/10/28

 


 مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام: توزیع ۱۲۰هزار تن مرغ در دو سبد کالا/مرغ مرغداران را می‌خریم تا بازارشان بهم نریزد.

وی با بیان اینکه خرید‌های پشتیبانی امور دام مستمر ادامه دارد،گفت: بر اساس قرارداد جدیدی که شرکت پشتیبانی امور دام در نظر گرفته، به تولید کنندگان اعلام کردیم که نهاده به آنها تحویل می دهیم و دو ماه آینده به ازای آن مرغ تحویل می‌گیریم. بر اساس پیش بینی انجام شده، در سه دوره که مجموعا 6 ماه می شود، 50 هزار تن مرغ خریداری خواهد شد. البته این میزان علاوه بر خرید‌هایی است که به صورت مستمر و همیشگی انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام در پاسخ به این سؤال که با این خرید نگرانی مرغداران در مورد تعادل بازار زمان توزیع سبد کالا برطرف خواهد شد، خاطر نشان کرد: اگر مرغداران بتوانند با شرکت قرارداد منعقد کنند و مرغ را تحویل دهند، دیگر نگرانی نسبت به وضعیت بازار و عرضه و تقاضا نخواهد داشت، همچنین، مشکل سرمایه در گردش نخواهند داشت و ذخایر شرکت پشتیبانی نیز حفظ می شود.

محمدیان با بیان اینکه این موضوع را به استانها ابلاغ کردیم و هر کدام تمایل داشته باشند، با آنها قرارداد منعقد می‌کنیم، در مورد قیمت و حجم مرغی که برای سبد کالا نیاز است، گفت: حجم مرغ مورد نیاز به جامعه هدف بستگی دارد ولی به طور کلی برای هر دوره که سبد توزیع می شود حدود 50 الی 60 هزار تن مرغ نیاز است. درمورد قیمت آن نیز مبنای محاسبه، سازمان حمایت و تنظیم بازار است ولی در حال حاضر خرید شرکت برای کشتار مرغ به صورت دستی هر کیلو 6500 تومان و برای کشتار صنعتی 6650 تومان است.

وی در واکنش به این موضوع که نرخی که قرار است دولت برای مرغ سبد کالا به شما تحویل دهد در حد همین قیمت‌ها است، گفت: قاعدتاً اگر دولت نخواهد شرکت پشتیبانی ضرری متحمل نشود در همین قیمت‌ها مرغ را از ما تحویل می‌گیرد.

منبع:خبرگزاری تسنیم

92/10/25

 


پای نهاده‌های دامی وارداتی نیز به بورس باز می‌شود.

 معاونت دام، در حال ساماندهی عرضه محصولات پروتئینی و تخم‌مرغ در بورس

طبق قانون، باید نهاده‌های دامی وارداتی در بورس عرضه شود که در این راستا باید پیگیری‌های بیشتری انجام شود.

مدیر مطالعات اقتصادی بورس کالا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: با نظر مثبت محمود حجتی در عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا و اجرایی شدن آیین‌نامه اجرایی ماده 33 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

 علی پناهی افزود: وزیر جهاد کشاورزی به‌تازگی اعلام کرده است که میز بورس محصولات کشاورزی در این وزارتخانه ایجاد شود.

 وی خاطرنشان کرد: عرضه محصولات کشاورزی و ازجمله محصولات وارداتی در بورس، می‌تواند علاوه بر شفاف‌سازی قیمت‌ها، دست دلال‌ها و واسطه‌ها را از سر محصولات کشاورزی کوتاه کند.

 پناهی ادامه داد: بورس کالای کشاورزی بر اساس نیازها و اولویت‌های موجود در گذشته در محل سازمان تعاون روستایی کشور راه‌اندازی شد و سپس با واسپاری آن به سازمان بورس، هر روز شاهد کوچک‌تر شدن معاملات کشاورزی بودیم.

 وی تصریح کرد: با بسیج وزارت جهاد کشاورزی و عزم راسخ محمود حجتی، حضور محصولات کشاورزی برای عرضه در این بنگاه اقتصادی سرعت خواهد گرفت. به‌گونه‌ای که در حال حاضر شاهد جلسات پیاپی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی با این ارگان هستیم.

منبع:خبرگزاری کشاورزی ایران

92/10/23


پرداخت غرامت دامداران به بیش از هشت میلیارد تومان رسید/ دولت در تخصیص منابع اعتباری غرامت به دامداران کوتاهی می‌کند. 

از آنجا که هدایت دام‌های مبتلا به سل و بروسلوز به کشتارگاه‌ها نیازمند پرداخت غرامت است، اگر دولت در تخصیص این مبلغ همکاری نکند، دامداران نیز کوتاهی کرده و سلامت مردم در خطر قرار می‌گیرد.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر درباره افزایش تعداد مبتلایان به تب مالت در کشور گفت: این بیماری در فصل بهار روند افزایشی دارد، اما اینکه چرا آمار مربوط به افزایش آن در فصل زمستان اعلام می‌شود، در هاله‌ای از ابهام است.

محسن مشکات افزود: فصل زایش دام‌ها به‌ویژه در جمعیت‌های گوسفند و بز و استفاده از شیر آنها توسط افراد به شکل غیرپاستوریزه در فصل بهار اتفاق می‌افتد.

 وی خاطرنشان کرد: در سال 1391 حدود 16 هزار نفر بر اساس آمار رسمی منتشرشده در سطح کشور به تب مالت دچار شده‌اند که در مقایسه با سال‌های قبل روند افزایشی داشته است.

 مشکات ادامه داد: افزایش تعداد واکسیناسیون دام‌ها از برنامه‌های سازمان دامپزشکی کشور است که پس از آن در سال‌های بعد شاهد روند کاهشی این بیماری خواهیم بود.

کاهش روند بیماری بروسلوز در سال 93

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور درباره آنکه چرا باید تعداد مبتلایان افزایش یابد و سپس سازمان دامپزشکی اقدام به افزایش واکسیناسیون کند، تصریح کرد: واکسیناسیون توسط بخش‌های دولتی و خصوصی انجام می‌شود و از آنجا که برای افزایش سطح آن نیاز به اعتبار است، در این راستا دستگاه‌های دولتی دچار مشکل هستند.

وی یادآور شد: در سال‌های 90 و 91 شاهد افزایش مجدد حجم واکسیناسیون در کشور بودیم که پیش‌بینی می‌شود در سال 1393 روند بیماری بروسلوز (تب مالت) کاهش یابد.

مشکات درباره مشکلات اعتباری سازمان دامپزشکی تأکید کرد: پرداخت غرامت برای دام‌هایی که مبتلا به سل و بروسلوز هستند، تاکنون به بیش از هشت میلیارد تومان رسیده است که این مربوط به سال‌های 91 و 92 است.

وی اظهار داشت: اگر غرامت مربوط به هدایت دام‌های مبتلا به کشتارگاه‌ها به سرعت پرداخت نشود، دامداران نیز با سازمان دامپزشکی همکاری‌های لازم را نخواهند کرد و بدین‌ترتیب شاهد افزایش بیماری در سطح کشور خواهیم شد.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: دامداران در حال حاضر از روند فعلی ناراضی هستند و دولت نیز در تخصیص منابع اعتباری مورد نیاز کوتاهی می‌کند.

مشکات افزود: حجم عملیات مربوط به واکسیناسیون بدین ترتیب با کمبود اعتبارات رو به کاهش می‌رود و ممکن است سلامت جامعه در خطر قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری کشاورزی ایران

92/10/23

 


واردات ۶۰ هزار رأس گوسفند زنده از ارمنستان به رغم خطر شیوع بیماری

معاون پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های سازمان دامپزشکی با بیان اینکه از ابتدای سال، ۶۰ هزار رأس گوسفند زنده از ارمنستان وارد شده است، گفت: در حالی که واردات دام زنده احتمال شیوع بیماری را بیشتر می‌کند، اما اختیاری برای منع واردات نداریم.

 

 محسن مشکوة در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به اینکه واردات دام زنده از کشور ارمنستان به چه میزان است، گفت: در 9 ماه نخست سال جاری 60 هزار رأس گوسفند زنده وارد کشور شده است.

 

معاون پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های سازمان دامپزشکی افزود: واردات این دام‌ها با اقدامات قرنطینه‌ای و تحت نظر دامپزشکان مستقر در ارمنستان انجام می‌شود.

 

 وی گفت: اگر دوره کمون (دوره نهفتگی) بیماری وجود داشته باشد، تا زمان سپری شدن این دوران در قرنطینه نگهداری، پلاک‌کوبی، سم‌پاشی و بعد گواهی بهداشتی صادر می‌شود.

 

 مشکوة گفت: بعد از ورود این دام‌ها در کشور در نزدیک‌ترین کشتارگاه‌های تبریز، اردبیل و بناب کشتار شده و گوشت آن به استان‌های دیگر عرضه می‌شود.

 

 از مشکوة سؤال شد، چرا به رغم تجربه تلخ سال 87 به دلیل واردات دام زنده 6 میلیون رأس دام کشور به تب برفکی دچار و تلف شد؟ دوباره واردات دام زنده انجام می‌شود، گفت: البته آمار، 6 میلیون رأس درست نیست اما قبول دارم واردات دام زنده مشکلاتی را برای جمعیت دامی ایجاد می‌کند.

 

معاون پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های سازمان دامپزشکی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی هم به راحتی نمی‌تواند زیر بار واردات نرود، گفت: زمانی که تقاضا برای واردات وجود دارد، سازمان دامپزشکی تنها با ارزیابی خطر می‌تواند انجام دهد و اختیاری در خصوص منع واردات ندارد.

 

 معاون پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های سازمان دامپزشکی آمار دقیقی از تلفات بیماری تب برفکی حاصل واردات دام زنده در سال 87 اشاره‌ای نکرد.

 

منبع: خبرگزاری کشاورزی ایران

 

92/10/21

 


 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ارتباط با ما

آدرس

شیراز - کیلومتر 32 جاده جهرم

جنب روستای دره عسلو

پست الکترونیک

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

شماره های تماس

37828314 (071) - 37825147 (071)

 

ادرس تلگرام

https://telegram.me/shirindaneh

 

تماس سریع

تعداد بازدیدکنندگان

386752
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
8
25
126
385240
892
1581
386752

پنج شنبه، 30 فروردين 1403 - 08:01:36

فرم سفارش

نام:
لطفا نام خود را وارد نمایید.
تلفن:
لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید.
ایمیل:
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید.
سفارش:
لطفا مشخصات سفارش خود را وارد نمایید.

JoomShaper